Categorii
Interviuri Joburi Profesionale Sfaturi

Mihai Ivanov, project manager & head of sales department, Târgul de Cariere: „Pun foarte mult accent pe comunicare și pe interacțiunea din cadrul echipei. În momentul în care simți că faci parte dintr-o familie și poți discuta despre orice cu ai tăi colegi, vii cu drag la muncă, iar rezultatele apar de la sine”

Chiar dacă pe cana lui de cafea scrie: Am vorbit, am rezolvat, nu se poate, mereu a demonstrat că se poate. Îi place să spună că pe parcursul anilor le-a văzut pe toate, mai ales în industria evenimentelor, dar noi, echipa lui, îi demonstrăm că încă n-a văzut nimic. Pe lângă asta, îi și arătăm, în felul nostru, cât de mult îl apreciem pentru felul lui de a fi, profesionalismul de care dă dovadă de fiecare dată, pentru faptul că pune întotdeauna echipa pe primul loc, pentru modul în care face față provocărilor și pentru multe altele. Mihai Ivanov s-a alăturat echipei Târgul de Cariere în 2013, iar timp de patru ani a fost account manager, având în portofoliul lui sute de clienți. Din 2017 până în 2020 a avut rolul de branch manager, iar în prezent este project manager și head of sales department. 

Mihai face parte din categoria persoanelor care au experimentat sentimentul de a-ți lăsa amprenta asupra unui lucru și, cu siguranță, ceea ce înseamnă Târgul de Cariere în acest moment i se datorează și lui. Într-o măsură semnificativă. Deși nu îi place expunerea mediatică, l-am convins să ne acorde un scurt interviu și să descoperim împreună mai multe despre un om care, în mod cert, are acel CV. Am povestit cu Mihai despre ce își dorea să devină în copilărie, primul lui job, cum a ajuns să lucreze pentru Târgul de Cariere, care sunt cele mai importante lucruri pe care le-a învățat de la colegi pe parcursul anilor, care e cel mai prețios sfat pe care l-a primit de la cineva și multe altele. 

Ce îți doreai să devii în copilărie?

Sincer, nu am avut un gând legat de asta. Îmi amintesc că, în copilărie, îmi plăcea să îmi gestionez proprii bani și aveam depozite bancare, unde utilizam toate sumele strânse de sărbători de la rude și urmăream foarte atent cursul valutar și, mai târziu, bursa de acțiuni. Aș putea afirma că lucrez cu bugete de aproape 30 de ani și întotdeauna am fost pasionat să urmăresc acest subiect. O altă pasiune a fost Formula 1. Urmăream fiecare etapă a Campionatului Mondial și de acolo am rămas cu plăcerea de a conduce pe distanțe lungi. Prin urmare, pot să afirm că am ajuns să fac ce mi-a plăcut dintotdeauna: să fiu permanent în mișcare, să monitorizez și să anticipez toate provocările care pot să apară și să găsesc soluții foarte rapid. Adaptarea continuă este cheia succesului în orice faci.

Care a fost primul tău job?

Primul meu job a fost de fapt două: în 2013, imediat după ce am terminat studiile universitare, am ajuns să am două joburi în domenii diferite față de ce am studiat în facultate: am început să lucrez ca agent de servicii de investiții financiare pe bursa de valori din București, unde am activat timp de cinci ani, iar al doilea job era account manager la Târgul de Cariere. Totuși, ambele domenii erau o extensie a pasiunilor mele din copilărie și nu am simțit niciodată că lucrez cu adevărat. Pentru mine, au reprezentat doar următorul pas în dezvoltarea profesională. 

Cum ai ajuns să lucrezi la Târgul de Cariere?

Dacă ar fi sa răspund într-o manieră amuzantă aș putea să afirm că a fost destinul :). Având rude în Târgu Mureș, mergeam vara în vizită și aveam câțiva prieteni care nu se cunoșteau între ei, dar care mi-au făcut cunoștință cu aceeași persoana: Andrei. Ne-am împrietenit foarte repede și a devenit cel mai bun prieten al meu. În 2012, Andrei lucra la Târgul de Cariere și, înainte de prima ediție de la Iași, m-a sunat și m-a întrebat dacă îl pot ajuta cu organizarea evenimentului. Astfel, am luat primul contact cu Târgul de Cariere din postura de coordonator de voluntari, echipă care era compusă din prieteni foarte apropiați și datorită colaborării faine cu viitorii colegi am ajuns, în scurt timp, să fac parte din echipa Târgul de Cariere.

Ești de aproape 11 ani în cadrul companiei și n-ai nicio intenție să pleci. Ce te-a motivat de-a lungul timpului să rămâi la Târgul de Cariere și ce te motivează în continuare?

Poate cel mai important a fost că am crescut împreună cu Târgul de Cariere: am trecut de la stadiul de a percepe aproape orice situație mai specială ca pe o dificultate la stadiul în care pot găsi o soluție la orice provocare și sunt foarte recunoscător colegilor pentru că am avut oportunitatea de a mă dezvolta în permanență. Ce mă motivează în continuare?! Cu siguranță, echipa Târgul de Cariere, din care fac parte cei mai faini oameni și de la care învăț ceva nou zilnic, dar și comunitatea TdC, compusă din persoanele cu care interacționez la Târgul de Cariere, o comunitate de oameni plini de entuziasm și dornici să realizăm împreună lucruri frumoase.

În prezent, ai două joburi: ești atât project manager, cât și head of sales department. Ambele sunt roluri care implică o mare responsabilitate. Cum reușești să te descurci atât de bine?

Este foarte ușor să te descurci când ești înconjurat de oameni cu multă experiență, pozitivi și profesioniști. Vreau să mulțumesc pe această cale colegilor mei pentru pasiunea și implicarea de care dau dovadă de fiecare dată. Pentru mine, este o adevărată mândrie că îi cunosc și că fac parte din familie. De asemenea, sunt foarte atent la detalii, comunic mereu cu echipa mea, privim lucrurile în perspectivă și împreună găsim cele mai bune soluții.

Târgul de Cariere s-a convertit de-a lungul anilor în cea mai mare rețea de evenimente de recrutare și employer branding din România și Republica Moldova. Se spune că e greu să ajungi la un nivel înalt, dar e mai greu să te menții acolo. Cum reușește Târgul de Cariere să se mențină în top de peste 17 ani?

Cu siguranță, am avut numeroase provocări în acești ani, în care am experimentat foarte multe. Cel mai important a fost ce am învățat din ideile mai puțin bune și că întotdeauna am căutat să îmbunătățim experiența participanților la evenimentele noastre. Consider că plusurile noastre sunt creativitatea și modul în care interacționăm cu toate persoanele care fac parte din comunitatea TdC: într-un mod simplu și sincer, fără formalități inutile. Astfel, prin relațiile interumane, am reușit să creăm o adevărată comunitate în care participi cu drag la Târgul de Cariere, fapt care ne-a ajutat să creștem și să ne menținem la acest nivel. 

Târgul de Cariere sau TdC, după cum este cunoscut în comunitatea noastră, reprezintă cel mai bun instrument offline de recrutare și employer branding prin interacțiunea fizică dintre candidați și reprezentanții companiilor în cadrul evenimentelor, unde poți afla răspunsuri la toate întrebările pe care nu le poți adresa la interviul fizic sau când aplici online. Din acest motiv, reușim să avem la evenimentele noastre peste 200 de companii și aproximativ 20 000 de candidați în fiecare sezon, iar peste 90% dintre participanți declară că sunt mulțumiți de modul de organizare și doresc să revină la următoarele evenimente. 

Din 2012 până în prezent, ai fost parte din 23 de sezoane Târgul de Cariere. Cum arată pentru tine un sezon cu adevărat reușit? 

Până când am citit întrebarea de mai sus, nu am realizat câte sezoane au trecut :). La o primă impresie, numărul de sezoane pare mare, dar când îți place ceea ce faci, nu simți acest lucru. Îți explic și de ce: pentru mine, un sezon reușit înseamnă evenimente în care ai parte de multe zâmbete și de interacțiune cu persoane dragi pe care de abia aștepți să le revezi, indiferent că este un client sau un prieten care vine special pentru tine să te vadă la eveniment. Întotdeauna, energia pozitivă pe care o primești este cel mai fain sentiment și te ajută să treci peste perioadele mai stresante care apar în pregatirea unor astfel de evenimente. 

Dacă ar fi să faci o comparație între Târgul de Cariere de acum 11 ani și Târgul de Cariere din prezent, care ar fi principalele trei diferențe?

Cu siguranță, cea mai mare diferență este redată de dimensiunea evenimentelor care a crescut foarte mult atât din punct de vedere al numărului de companii participante, cât și al candidaților, existând dublări sau chiar triplări față de edițiile de acum 11 ani. O altă diferență este notorietatea evenimentelor care poate fi explicată astfel: la început, când povesteam despre Târgul de Cariere, puțini știau cu ce ne ocupăm și păreau surprinși de profilul evenimentului, dar în prezent denumirea evenimentului este atât de cunoscută încât a devenit cea mai comună sintagmă folosită în evenimentele de recrutare, deși alăturarea celor doua cuvinte, târg și cariere, nu este cea mai logică. Totodată, altă diferență substanțială este logistica și numărul de persoane implicate într-un astfel de eveniment: o creștere de la câteva persoane la câteva zeci de persoane implicate, în prezent, și de la o logistică de bază care încăpea într-un portbagaj de mașină la două sau trei autoutilitare pline cu materiale necesare.

Pui foarte mare accent pe oameni și pe bunăstarea lor la locul de muncă, iar unul dintre obiectivele tale principale este acela de a menține echipa unită. Ce faci ca să îndeplinești acest obiectiv?

Pun foarte mult accent pe comunicare și pe interacțiunea din cadrul echipei. În momentul în care simți că faci parte dintr-o familie și poți discuta despre orice cu ai tăi colegi, vii cu drag la muncă, iar rezultatele apar de la sine. Meritele pentru îndeplinirea acestui obiectiv se datorează echipei.

Care sunt cele mai importante lucruri pe care le-ai învățat de la colegi pe parcursul anilor?

Să cred că orice este realizabil, dacă ai o doză minimă de nebunie și muncești suficient de mult. În plus, am învățat că întotdeauna pot să mă bazez și să am încredere în persoanele pe care le am alături la birou. Pur și simplu, simt că fac parte dintr-o familie, nu doar dintr-o echipă.

Vorbind din perspectivă profesională, care sunt lucrurile de care ești cel mai mândru și de ce?

Sunt mândru de fiecare persoană care face din echipa actuală și de modul în care sunt surprins constant de ideile noi și inițiativa de care dau dovadă. Faptul că am lângă mine oameni care îmi dau motive să fiu mândru reiese din feedback-urile si mulțumirile pe care le primim constant atât de la candidați, cât și de la reprezentanții companiilor care ni se alătură la evenimente.

Să facem un exercițiu de imaginație: timp de o săptămână trebuie să lucrezi cu clona ta. Cum crezi că s-ar derula săptămâna respectivă?

Sincer, nu mi-aș dori să am această oportunitate :). 

Dacă ai fi pus în situația de a răspunde unui copil de cinci ani la întrebarea: Tu ce lucrezi?, cum ar suna răspunsul?

Dificil de răspuns, dar ținând cont de nișa în care activez, răspunsul nu ar fi diferit de cel oferit unui adult: ajut oamenii sa aibă un viitor mai bun.

Care este cel mai prețios sfat pe care l-ai primit de la cineva?

Cel mai bun sfat pe care l-am primit a fost în urmă cu peste 10 ani când eram la începutul carierei mele și eram foarte stresat pentru că nu știam dacă o să mă descurc, iar un coleg mi-a spus: Dă tot ce poți și nu te stresa fără rost, pentru că dacă nu reușești să obții ce ți-ai propus, în cel mai rău caz, vei fi în aceeași postură în care ești acum. Astfel, am reușit să înțeleg că dacă vrei să realizezi ceva, trebuie să conștientizezi unde te afli, în primul rând, și să fii pregatit pentru orice. În plus, dacă crezi în ceea ce faci și pui suflet, rezultatele nu vor întârzia să apară, iar orice eșec te poziționează cu un pas mai aproape de îndeplinirea obiectivului propus, deoarece vezi ce nu a funcționat bine, iar pe viitor știi ce ai de făcut.