Categorii
Joburi Profesionale Sfaturi Stiri

TikTok specialist: profil, responsabilități, salariu

Inovațiile tehnologice, noile tendințe din societate, contextul socio-cultural și politic sunt doar câteva dintre elementele care influențează într-o măsură semnificativă piața muncii. Rețelele sociale au devenit, în ultimele două decenii, o parte importantă din viața noastră și impactează sub diferite forme Universul cotidian, de la modul de propagare a informațiilor până la joburile care apar pe platformele de recrutare.

În ultimii ani, rețeaua socială TikTok a înregistrat o creștere semnificativă la nivel de popularitate și s-a convertit în platforma de social media care a atins cel mai rapid cifra de un miliard de utilizatori. Așa cum se preconiza, TikTok a ajuns să influențeze și mediul profesional. Tot mai multe persoane își expun pe această platformă experiența profesională, oferă sfaturi de carieră sau chiar inițiază și susțin diverse trenduri. De exemplu, trenduri precum quiet quitting, quiet firing, quiet hiring sau rage applying au fost inițiate și promovate prin intermediul TikTok. Pe lângă acestea, rețeaua socială a contribuit și la apariția unui nou job pe piața muncii: TikTok specialist. La nivel mondial, tot mai multe companii caută persoane potrivite pentru acest rol, pe motiv că percep platforma TikTok ca fiind un bun instrument de a crește notorietatea brandului de angajator, de a promova produse și servicii ori de a maximiza impactul campaniilor de marketing. Dacă analizăm piața muncii din România, vom observa că în ultimul an numărul companiilor care recrutează pentru poziția menționată anterior sau roluri conexe este în creștere. 

Ce presupune rolul de TikTok specialist

Un TikTok specialist este un profesionist care deține cunoștințe solide despre platforma TikTok și despre algoritmul acesteia, fapt care îi permite să elaboreze strategii de popularizare a conținutului postat și să gestioneze conturile care îi sunt atribuite. De asemenea, un TikTok specialist va ști cum să găsească hashtag-urile potrivite, va veni constant cu propuneri de postări atractive, va știi ce fel de conținut obține un engagement bun. Mai exact: rolul unui TikTok specialist este acela de a crește notorietatea unui brand sau a unei persoane prin idei creative și originale, adaptate publicului țintă și în baza obiectivelor trasate. În linii mari, un Tik-Tok specialist ar trebui să dețină următoarele competențe:

  • cunoașterea platformei TikTok în detaliu (precum și a altor platforme de social media) și a algoritmului după care funcționează;
  • bune abilități de comunicare verbală și scrisă;
  • cunoștințe de editare video și design grafic;
  • cunoștințe de marketing în social media (inclusiv creare de conținut);
  • gândire creativă, analitică și strategică;
  • abilitatea de a lucra cu Google Analytics.

Domenii în care se caută cel mai frecvent specialiști în platforma TikTok

Deși, companii din toate domeniile caută specialiști în social media pentru a-și promova imaginea într-un mod cât mai eficient, există o serie de domenii în care cererea este mai mare, iar acestea sunt: marketing, publicitate, mass-media, servicii & BPO, IT.

Salariu

În România, un TikTok specialist câștigă, în medie, între 900€ și 1100€ net pe lună. Cele mai mari salarii pentru acest rol se oferă în Statele Unite ale Americii, unde salariul unui TikTok specialist variază, în general, între 3000$ și 7000$. 

Cunoașterea platformei TikTok, abilitate tot mai des întâlnită în anunțurile de angajare

În momentul de față, dacă analizăm descrierile joburilor din domenii precum marketing, publicitate, social media, relații publice sau comunicare – încărcate pe platformele de recrutare -, vom observa că tot mai multe dintre acestea conțin cunoașterea platformei TikTok în secțiunea de abilități conexe rolului respectiv. Acest lucru indică faptul că o mare parte dintre companii percep platforma ca instrument de employer branding și caută să recruteze persoane care să știe să-i maximizeze potențialul.

Pentru a avea succes în lumea digitală, este necesar să ai o prezență constantă în social media, iar acest lucru presupune să lucrezi cu un expert în platforma pe care dorești să te dezvolți. Astfel, din dorința companiilor de a-și crește notorietatea pe TikTok cu ajutorul unor persoane capabile să elaboreze și să implementeze strategii cu rezultate notabile, a apărut jobul de TikTok specialist. Acesta este un rol relativ nou pe piața muncii și, cu siguranță, în perioada următoare profilul acestuia va căpăta noi atribute. Cel mai important pentru cei care doresc să se dezvolte profesional în această direcție este să rămână mereu conectați la ultimele noutăți și tendințe, să își dorească să învețe constant și să nu aibă rețineri în a testa lucruri noi.