Angajatorii își doresc angajați productivi, iar angajații, la rândul lor, își doresc să fie productivi, pentru a îndeplini cât mai rapid și cât mai bine task-urile trasate sau autotrasate. Nivelul de productivitate la job este influențat de o multitudine de factori, iar printre aceștia se numără modul în care arată sau este organizat spațiul de lucru. Deși, multe persoane nu acordă o mare importanță spațiului de lucru, acesta are un impact semnificativ asupra productivității și motivației angajaților. Fără îndoială, cu toții suntem mai productivi într-un mediu confortabil, în care ne putem concentra asupra a ceea ce avem de făcut. În rândurile de mai jos, îți oferim câteva sugestii, pentru a crește productivitatea la locul de muncă.
Creează un spațiu confortabil și funcțional. Modul în care îți amenajezi spațiul de lucru este esențial, deoarece pentru a fi productiv ai nevoie de o zonă în care să te simți confortabil în timp ce lucrezi. Îți recomandăm să investești în mobilier ergonomic de calitate, cum ar fi scaunele ajustabile și birourile cu înălțime reglabilă, pe motiv că acestea pot reduce oboseala și disconfortul fizic. Totodată, asigură-te că spațiul de lucru are o lumină bună, pentru a minimiza oboseala ochilor. Lumina naturală este asociată cu îmbunătățirea stării de spirit și a nivelului de productivitate. Așadar, caută să îți amenajezi spațiu de lucru aproape de o sursă de lumină naturală, iar dacă acest lucru nu e posibil apelează la surse de lumină artificiale, care se apropie cel mai mult de lumina naturală (exemplu: lămpi de zi care simulează lumina naturală).
Păstrează spațiul de lucru curat. Un spațiu de lucru dezordonat îți poate diminua nivelul de concentrare și, totodată, te poate face să pierzi mult timp căutând lucruri de care ai nevoie. Pentru a evita asta, în fiecare zi, când ajungi la birou, acordă-ți câteva momente pentru a face ordine. Aruncă hârtiile inutile, șterge suprafața de lucru și organizează-ți biroul în stilul propriu. Un spațiu de lucru curat și ordonat te ajută să te focusezi mai bine pe ceea ce ai de făcut și, totodată, este benefic pentru sănătatea ta.
Minimizează sunetele de fundal. O parte semnificativă dintre angajați afirmă că sunt distrași de sunetele de fundal. Fie că e vorba de vecinul care își renovează apartamentul, claxoanele mașinilor de pe stradă sau colegii din birou care discută, toate acestea reprezintă elemente care îți pot distrage atenția și, implicit, nivelul tău de concentrare se diminuează. În acest caz, poți folosi o pereche de căști anti-zgomot, care te vor ajuta să te focusezi mai bine pe task-urile tale.
Personalizează spațiul de lucru. Personalizarea spațiului de lucru poate intensifica legătura emoțională cu activitatea pe care o desfășori. Astfel, biroul tău devine o oglindă a personalității, intereselor sau preferințelor tale. În contextul dat, acest sentiment de individualitate nu numai că îmbunătățește starea de spirit, dar are și un impact pozitiv asupra productivității.
Stimulează creativitatea prin culori și estetica spațiului. Culorile din spațiul de lucru pot influența starea de spirit și productivitatea. De exemplu, culoarea albastru este asociată cu stările de liniște și calm, iar despre culoarea verde se spune că reduce stresul și anxietatea. De asemenea, felul în care arată spațiul de lucru este foarte important, deoarece un spațiu atractiv din punct de vedere vizual poate stimula creativitatea și poate face angajații să se simtă mai confortabil la job.
Pune plante în spațiul de lucru. De-a lungul anilor, numeroase studii au arătat că plantele din birou contribuie la creșterea nivelului de productivitate al angajaților, inducând o stare de liniște. Mai mult decât atât, plantele asigură și o mai bună calitate a aerului în spațiile închise. Atunci când alegi plante pentru biroul tău, îți recomandăm să ții cont și de caracteristicile spațiului.
Spațiul de lucru are un mare impact asupra productivității angajaților, influențând nu doar eficiența, productivitatea sau performanța, ci și starea de bine generală. Așadar, ținând cont de sfaturile de mai sus, poți începe să îți (re)amenajezi spațiul unde lucrezi, astfel încât să te simți confortabil, relaxat și să te poți focusa pe obiective și îndeplinirea acestora.
Surse:
https://www.indeed.com/career-advice/career-development/how-to-create-productive-workspace
https://www.business.com/articles/workspace-design-for-productivity/
https://www.peoplekeep.com/blog/4-ways-workplace-design-affects-productivity