Categorii
Joburi Profesionale Sfaturi Stiri

Târgul de Cariere, primăvara 2022: primul pas față în față

După trei ediții online și una hibrid, Târgul de Cariere a adus din nou magia interacțiunilor față în față dintre angajatori și candidați. Evenimentele din această primăvară au stat sub semnul entuziasmului, a dorinței de a socializa, de a oferi oportunități, de a deschide noi orizonturi, de a împărtăși, de a scrie povești frumoase. Ne-am bucurat să organizăm, din nou, Târgul de Cariere fără niciun fel de restricții și să transmitem tuturor mesajul că primul pas este cel mai important în tot ceea ce îți propui să realizezi.

Ediția care tocmai s-a încheiat s-a desfășurat în șase orașe: Iași, Cluj-Napoca, Sibiu, Brașov, Oradea și Târgu Mureș, reunind 200 de companii și peste 20.000 de candidați, care au avut oportunitatea să aleagă dintre cele aproximativ 4.000 de locuri de muncă puse la dispoziție de către angajatorii prezenți.

În ceea ce privește profilul participanților la cele șase evenimente de recrutare organizate, 65% dintre candidați au vârsta cuprinsă între 18 și 25 de ani, 14% între 25 și 30 de ani, 12% între 30 și 40 de ani, iar 9% au peste 40 de ani. Ca nivel de senioritate, 69% dintre candidații care au completat chestionarul organizatorilor au declarat că sunt entry level, 10% mid-level, 16% senior și 5% necalificați. Referitor la domeniul de activitate, cei mai mulți participanți au fost din domeniul inginerie și IT, 42%. Domeniile comunicare, vânzări, marketing, producție, servicii și BPO, financiar sau medical au avut, de asemenea, reprezentanți la Târgul de Cariere.

Povestea acestei ediții de primăvară a început în data de 18 martie, la Iași. Cu toții eram foarte entuziasmați, deoarece după doi ani reveneam la formatul față în față. Entuziasmul s-a resimțit și în rândul angajatorilor prezenți, dar și în rândul candidaților, care au avut oportunitatea să împărtășească idei și să stabilească deja data primului interviu de angajare. La evenimentul care a adunat cel mai mare număr de participanți de la această ediție – 4.920-, au fost prezente 32 de companii din diverse domenii de activitate, punând la dispoziție candidaților peste 800 de locuri de muncă. Târgul de Cariere organizat la Iași a adus o premieră pe piața muncii din România: Samsung SDI s-a aflat pentru prima dată la un eveniment de recrutare organizat în afara granițelor Austriei. Între discuții cu participanții, zâmbete, sfaturi sau sesiuni de idei împărtășite, Sabrina Rathkolb, reprezentantă a departamentului de resurse umane din cadrul companiei, ne-a povestit despre experiența primului eveniment de recrutare la care a participat în afara Austriei, motivele pentru care compania a ales să participe la Târgul de Cariere, românii care lucrează la Samsung SDI sau piața muncii din România văzută din exterior. Puteți citi interviul aici. De la eveniment nu a lipsit nici Michelin, partenerul nostru principal, care s-a ales la fiecare ediție cu noi oameni în echipă, oferind pachete de angajare personalizate, inclusiv posibilitatea de relocare în Zalău.

La câteva zile distanță, a avut loc evenimentul de la Cluj-Napoca, unul special deoarece aici s-a derulat primul episod Târgul de Cariere, în 2006. Evenimentul organizat în Sala Polivalentă a reunit cel mai mare număr de companii prezente la această ediție, 40, dar a oferit și mii de oportunități de angajare, fiind pe primul loc și la acest capitol. În același timp, Târgul de Cariere organizat la Cluj-Napoca a fost cel mai variat în ceea ce privește industriile prezente, dintre acestea amintim: auto și automotive, inginerie, IT, producție și tehnică, servicii, BPO, turism, inginerie, logistică și transport, recrutare sau telecomunicații. Pentru a ajuta participanții să înțeleagă cât mai bine care este obiectul de activitate și cultura organizațională, multe dintre companiile prezente au venit cu produsele proprii, pentru a aduce în acest fel o bucată din sufletul companiei la Târgul de Cariere.

Finalul lunii martie și începutul lunii apriliei ne-au găsit la Sibiu și Brașov. La fel ca în fiecare an, Târgul de Cariere a fost și de data aceasta un bun prilej pentru cei prezenți de a primi direcții de orientare profesională. În cadrul evenimentului de la Sibiu, s-a aflat un stand de consiliere în carieră menit să ofere răspunsuri utile tuturor întrebărilor venite din partea candidaților. Acest stand a fost pus la dispoziția participanților de către compania Continental Sibiu. Evenimentul de la Brașov nu s-a lăsat mai prejos. Companii din sectoare de activitate precum auto și automotive, inginerie, IT, producție și tehnică, cercetare, servicii, BPO, aeronautică, recrutare sau financiar-bancar au fost prezente la Coresi Shopping Resort, punând la dispoziție peste 600 de locuri de muncă.

După o scurtă pauză, ne-am întors cu suflu proaspăt și ultimele două evenimente ale sezonului. În data de 7 mai am fost prezenți la Oradea, la Era Shopping Center, unde angajatorii și candidații s-au aflat din nou față în față după doi ani de ediții online. Pe lângă companiile care au oferit locuri de muncă în România, la Târgul de Cariere au luat parte și diverse companii de recrutare prin intermediul cărora candidații au avut posibilitatea de a aplica și de a obține un job în străinătate. Trei zile mai târziu, s-a derulat ultimul eveniment al sezonului de primăvară și de data aceasta Teatrul Național din Târgu Mureș a fost gazda noastră. Într-o atmosferă prietenoasă și încărcată cu energie pozitivă, cu un aer boem dat de locație, reprezentanții celor 36 de companii prezente – record în ultimii trei ani pentru evenimentul organizat la Mureș – au interacționat cu participanții și s-au bucurat să răspundă la întrebările venite din partea acestora, încurajându-i să își urmeze visurile și să aplice pentru joburile disponibile. La fel ca în cazul evenimentului anterior, candidații au putut aplica și pentru un loc de muncă în străinătate, iar cei mai norocoși au obținut un job chiar la eveniment.

În cadrul fiecărui eveniment, participanții au avut oportunitatea să voteze cel mai frumos stand. Cele mai frumoase standuri ale sezonului, în urma voturilor, au fost declarate următoarele: AMD (Iași), Emerson (Cluj-Napoca), Continental (Sibiu), Miele (Brașov), Michelin (Oradea) și WebBeds (Mureș).

Pentru că suntem mereu în căutare de inovații, întâlnirile cu recrutorii au fost completate de un livestream transmis din studioul nostru mobil aflat la fața locului. În perioada pandemiei, l-am utilizat pentru a diminua absența interacțiunilor față în față, iar acum am decis să integrăm livestream-ul în evenimentul fizic, pentru a da posibilitatea celor care nu pot fi prezenți să afle detalii despre locurile de muncă disponibile și să urmărească interviuri cu reprezentanții companiilor. Livestream-ul a fost difuzat pe canalele noastre de Facebook, LinkedIn, YouTube și pe targuldecariere.ro.

Ne-am bucurat să observăm faptul că entuziasmul candidaților și cel al angajatorilor a rămas neschimbat în ciuda contextului la care a trebuit să ne adaptăm în ultimii doi ani. Mii de candidați s-au oprit la standurile companiilor, dornici să afle răspunsuri la întrebările lor și să aplice pentru joburile de interes. Ca tendințe pe piața muncii în cele șase orașe în care am organizat evenimente, se observă că în 2022 numărul locurilor de muncă a crescut cu aproximativ 40% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Totodată, chiar dacă mulți dintre angajați s-au obișnuit deja cu munca de la domiciliu și doresc să continue în acest fel și în viitor, multe companii încearcă să revină la sistemul clasic – muncă desfășurată la birou – sau să implementeze unul hibrid, iar drept urmare a scăzut și numărul pozițiilor deschise care permit munca de la distanță. Pe de altă parte, unele companii oferă în continuare poziții remote, mai ales în domeniul IT, însă pentru acestea și concurența este pe măsură. Chiar dacă ediția de primăvară s-a încheiat, unele oportunități încă sunt disponibile, iar candidații pot aplica direct pe targuldecariere.ro.

Târgul de Cariere a împlinit anul acesta 16 ani de activitate și este cea mai mare rețea de evenimente de recrutare și employer branding din România și Republica Moldova, reunind sute de angajatori și mii de candidați de două ori pe an, în sezonul de primăvară și cel de toamnă. Târgul de Cariere a demonstrat că fiecare ediție este un moment oportun pentru a face lucrurile mai bine, devenind, astfel, cea mai răspândită soluție de recrutare selectivă cu un rol esențial în formarea pozitivă a pieței muncii. Povestea noastră continuă și deja am început pregătirea ediției de toamnă, care va avea loc în octombrie-noiembrie 2022, în șapte orașe. Abia așteptăm să ne revedem și să demonstrăm împreună că variante există mereu, iar primul pas e față în față.

Exit mobile version