Categorii
Joburi Profesionale Sfaturi Stiri

Ce se află dincolo de numele unui job

Piața muncii este într-o continuă transformare, apar joburi, domenii sau activități noi, iar angajatorii și cei aflați în căutarea unui loc de muncă încearcă să se adapteze la tendințele din mediul profesional. Una dintre tendințele care se observă pe piața muncii în ultimii ani este legată de denumirea joburilor, mai exact: tot mai multe denumiri de joburi apar în limba engleză, fie ca anglicisme de lux, fie pentru că încă nu există un echivalent potrivit în limba română.

Toți cei care am aplicat pentru anumite locuri de muncă am experimentat situația în care denumirea unui job ridica multe semne de întrebare, legat de ce se ascunde în spatelele acesteia. Chiar dacă, la o primă vedere, am avut impresia că jobul respectiv este potrivit pregătirii noastre profesionale, după ce ne-am documentat, am ajuns la concluzia că, de fapt, are o fișă a postului diferită de ceea ce ne imaginam. În acest context, este recomandat să privești dincolo de titulatura jobului. Pentru că ne dorim să fii informat și să cunoști, în linii mari, ce presupun joburile pentru care aplici, am selectat câteva dintre pozițiile cele mai noi la care poți aplica pe site-ul nostru targuldecariere.ro, iar în rândurile următoare îți vom explica, pe scurt, ce presupun.

Accounts payable specialist

Rolul de Accounts Payable Specialist este strâns legat de componenta financiară și administrativă a companiei și presupune, în linii mari, efectuarea plăților și păstrarea evidenței cheltuielilor prin procesarea, verificarea și plata facturilor.

Atribuții generale:

  • administrarea, înregistrarea, analizarea și plata la timp a facturilor 
  • gestionarea zilnică a documentelor financiare și de contabilitate
  • întocmirea rapoartelor financiare
  • pregătirea documentelor fiscale pentru auditurile financiare
  • colaborarea cu departamentele interne pentru a aduna, analiza și interpreta date financiare relevante

Validation manager

Validation managerul este responsabil de procesul de producție din cadrul unei companii, asigurându-se că sunt respectate toate standardele companiei și cele guvernamentale. De asemenea, efectuează analize de calitate asupra produselor și echipamentelor individuale, pentru a se asigura că acestea funcționează corect.

Atribuții generale:

  • supervizarea procesului de producție
  • efectuarea de evaluări, inspecții și revizuiri ale produselor finale
  • responsabilitate generală privind inițierea, planificarea, execuția, monitorizarea, controlul și finalizarea cu succes a proiectelor 
  • revizuirea și analizarea cerințelor și specificațiilor primite de la clienți
  • elaborarea unor obiective funcționale, în colaborare cu managerul și membrii echipei de producție

Product owner

Un product owner face parte dintr-o echipă de dezvoltare a unui produs și este responsabil de maximizarea valorii produsului respectiv și de coordonarea echipei astfel încât produsul final să fie în concordanță cu nevoile clienților.

Atribuții generale:

  • comunicare constantă cu toate părțile implicate, inclusiv clienți, managerii și echipa de dezvoltare, pentru a se asigura că scopurile sunt clare, iar viziunea este în concordanță cu obiectivele de afaceri
  • stabilirea și comunicarea în mod explicit a obiectivului/obiectivelor produsului final
  • identificarea elementelor cheie ale proiectului și prioritizarea lor în baza strategiei generale și a obiectivelor trasate
  • ghidarea echipei și asigurarea faptului că aceasta dezvoltă produsul conform cerințelor convenite

Pricing specialist

În cadrul unei companii, un pricing specialist este persoana responsabilă de determinarea prețului și a valorii aferente produselor și serviciilor companiei respectiv, prin analizarea tendințelor, elaborarea unor analize statistice și colectarea de date relevante. Totodată, acesta gestionează politicile de stabilire a prețurilor în interiorul unei organizații, respectând cerințele de afaceri și reglementările de stat.

Atribuții generale:

  • elaborarea strategiilor de stabilire a prețurilor în funcție de prețurile concurenței, dinamica pieței și costuri
  • examinarea modificărilor de preț din alte industrii pentru a identifica, în mod corect, tendințele pieței
  • comunicarea cu managerii pentru a se asigura că membrii echipei de vânzări înțeleg politicile și procedurile de stabilire a prețurilor
  • determinarea dacă un produs poate fi profitabil, prin calcularea costurilor și estimarea cererii pentru produsul respectiv
  • efectuarea de studii de piață pentru a identifica potențialii clienți dispuși să cumpere produsele companiei

Crash testing engineer

Un crash testing engineer planifică și analizează rezultatele testelor de siguranță în industria auto. În acest rol, el se coordonează cu alți membri ai echipei de producție, pentru a dezvolta și concepe teste în vederea evaluării siguranței automobilelor.

Atribuții generale:

  • realizarea de simulări de impact diferite ale autovehiculelor (atât fizice, cât și cu ajutorul unor programe informatice)
  • pregătirea autovehiculelor pentru efectuarea testelor de impact
  • asigurarea mijloacelor necesare pentru efectuarea testelor
  • identificarea unor soluții tehnice pentru defecțiunile înregistrate
  • realizarea unei analize tehnice a impactului înainte și după producerea acestuia
  • lucrul cu diferite programe informatice de testare și diagnosticare

  Solutions architect

În calitate de solutions architect, vei fi responsabil de evaluarea sistemelor informatice, de elaborarea și dezvoltarea unor soluții tehnologice noi, precum și de integrarea componentelor software și hardware, astfel încât să răspundă nevoilor organizației. 

Atribuții generale:

  • identificarea celor mai bune soluții tehnologice bazate pe nevoile de afaceri ale clienților
  • identificarea domeniilor în care IT-ul poate sprijini nevoile și obiectivele de afaceri
  • supravegherea și îndrumarea echipelor de dezvoltare a produselor și serviciilor
  • oferirea de informații actualizate cu privire la procesele de dezvoltare a produselor, costurile și bugetele aferente

Joburile prezentate anterior constituie doar o mică parte din multitudinea de locuri de muncă încărcate recent pe site-ul nostru de către companiile participante la ediția de primăvară Târgul de Cariere. Te invităm pe site-ul nostru, în secțiunea Cariere, să descoperi cele mai noi joburi disponibile, să afli ce se ascunde dincolo de denumirea lor și să îl găsești pe cel care ți se potrivește. Poți aplica direct pe site-ul nostru la joburile de interes, trebuie doar să te înregistrezi. De asemenea, dacă îți dorești să afli tot ce e nou pe piața muncii, ești în căutare de noi provocări sau oportunități profesionale, te așteptăm la evenimentele Târgul de Cariere, să interacționezi direct cu angajatorii momentului și să faci un pas important în cariere ta.

Calendarul evenimentelor noastre:

✅ Sibiu – 10 și 11 martie

✅ Cluj-Napoca – 15 și 16 martie

✅ Oradea – 18 martie

✅ Târgu Mureș – 22 martie

✅ Chișinău – 31 martie și 1 aprilie

✅ Iași – 7 și 8 aprilie

✅ Brașov – 21 și 22 aprilie