Categorii
Joburi Profesionale Sfaturi

 Șapte modalități prin care să crești rata de retenție a angajaților în compania ta 

Cum îți păstrezi angajații în companie? este o întrebare care dă tot mai multe bătăi de cap angajatorilor în contextul actual. Unul dintre principalele obiective ale fiecărei companii este să își păstreze angajații cât mai mult timp. Studiile arată că succesul unei companii este strâns legat de continuitatea angajaților, de nivelul de motivație al acestora și de o bună comunicare internă.

Piața muncii este una dinamică, iar fiecare angajat are propriul sistem de valori și priorități după care se ghidează. Angajații își părăsesc locul de muncă din mai multe motive, precum: salariul și/sau beneficiile extrasalariale care nu mai corespund așteptărilor, lipsa oportunităților de avansare, căutarea de noi provocări, mediul de lucru, programul, colegii, superiorii, cultura organizațională sau sentimentul că nu sunt apreciați suficient. Pentru a evita demisiile, este important să ai în vedere și să aplici o serie de strategii prin care să încerci să păstrezi angajații pentru o perioadă cât mai lungă. În rândurile care urmează, îți prezentăm șapte modalități prin care să crești rata de retenție a angajaților în compania ta. 

  1. Ascultă-ți angajații și ține cont de feedback-ul lor

Primul pas în păstrarea angajaților într-o companie este să menții o bună comunicare cu ei, să îi asculți și să iei cât mai rapid deciziile care se impun, ținând cont de feedback-ul acestora. Oamenii trebuie să simtă că vocea lor contează, că opinia lor este importantă și că managerii sunt interesați de ceea ce au de spus. Ascultarea angajaților și atenția la nevoile lor crește nivelul de implicare al acestora și satisfacția profesională. De aici derivă schimbări pozitive la locul de muncă, iar acest lucru se va reflecta în rezultatele companiei.

  1. Arată-le angajaților că sunt apreciați pentru munca depusă 

Fiecare persoană dorește să se simtă apreciată pentru munca pe care o depune. Cei mai mulți dintre angajați își doresc să lucreze pentru un angajator care crede în ei și le apreciază contribuțiile. Angajații care nu se simt apreciați sau a căror muncă nu le este recunoscută sunt mai puțin implicați în sarcinile zilnice și mai predispuși să plece. Așadar, asigură-te că le mulțumești direct pentru munca depusă de fiecare dată când ai ocazia. De asemenea, te poți gândi la diverse modalități de recompensă pentru aceștia, fapt care îi va motiva să continue să lucreze cât mai bine și eficient.

  1. Organizează team building-uri 

Echipele puternice nu se formează doar prin angajarea unor persoane calificate, ele trebuie să fie construite prin activități menite să aducă angajații împreună. Organizarea team building-urilor aduce multe beneficii companiilor: crește productivitatea și motivația angajaților, încurajează colaborarea și consolidează încrederea și respectul între colegi. De asemenea, acestea ajută la crearea unor legături mai puternice în cadrul echipei și, după cum știm cu toții, una dintre cele mai grele părți a părăsirii unui loc de muncă este pierderea colegilor care ți-au devenit prieteni de-a lungul anilor.

Dacă nu ai idei inovative de team building-uri, nicio problemă. Te ajutăm noi! În fiecare an, Târgul de Cariere și Digital Crusade fac posibilă organizarea Esports Corporate Championship (ECC). Esports Corporate Championship este un nou tip de team building. Unul care rezonează cu angajații și care îmbină competitivitatea, munca în echipă și distracția. Scopul este acela de a transforma hobby-urile și pasiunile angajaților într-o experiență productivă și unică de consolidare a legăturilor de echipă. Rețeta este simplă: se iau cele mai populare esports/jocuri video și se transformă în cea mai cool formă de team building. Organizatorii aleg jocurile care se potrivesc cel mai bine companiilor participante, se formează echipele și se dă startul celei mai mari competiții între companii din România. Află mai multe despre ECC, vezi cum se derulează competiția, cine au fost ultimii caștigători și cum poți să îți înscrii compania: https://www.digitalcrusade.ro/events/esports-corporate-championship/

  1. Oferă angajaților flexibilitate

În perioada pandemiei, angajații au apreciat flexibilitatea muncii de la distanță și au perceput-o ca pe un echilibru între viața profesională și cea personală. Deși birourile companiilor s-au redeschis, unii dintre angajați preferă să lucreze de la distanță sau într-un sistem hibrid. Faptul că nu au această opțiune ar putea chiar să-i determine să demisioneze. În contextul dat, companiile își pot păstra angajații oferindu-le opțiunea de a lucra de la domiciliu sau într-un sistem hibrid. Flexibilitatea a fost mereu unul dintre cele mai importante aspecte în analiza unei oferte de angajare, iar multe persoane preferă un orar flexibil în detrimentul unui salariu mai mare.

  1. Menține o bună comunicare internă

Comunicarea la locul de muncă este foarte importantă, deoarece crește motivația, productivitatea și satisfacția angajaților, iar șansele ca aceștia să își dorească să plece sunt mai mici. Studiile arată că unul dintre motivele principale pentru care angajații își părăsesc jobul este lipsa de comunicare. Aceștia se simt dați la o parte în momentul în care nu primesc informații privind deciziile care se iau la nivelul instituției și nu sunt consultați în legătură cu schimbările care îi vizează în mod direct. Pentru a evita acest lucru, o modalitate de a menține angajații implicați este de a împărtăși în mod regulat informații despre deciziile care se iau în cadrul companiei, clienții noi, feedback-ul comunității sau orice e de actualitate. Construiește o strategie de comunicare internă viabilă pentru a te asigura că angajații primesc informații noi cât mai curând posibil.

  1. Oferă angajaților oportunități de formare profesională

În momentul în care un angajat primește o oportunitate de formare profesională, de cele mai multe ori, acesta se simte apreciat de către companie și vede ca pe un aspect pozitiv faptul că se investește în formarea angajaților, iar acest lucru nu face decât să motiveze angajatul să acumuleze cât mai multe cunoștințe și să evolueze. De asemenea, oportunitățile de formare profesională ajută angajații să simtă că fac progrese și, astfel, angajații nu numai că își vor îndeplini sarcinile cu brio, dar vor avea și posibilitatea de a obține poziții de nivel superior.

  1. Setează obiective clare

Este dificil pentru angajați să dea tot ce au mai bun dacă obiectivele nu sunt clar stabilite, iar ambiguitatea și absența unor direcții clare pot conduce la frustrare, scăderea nivelului de productivitate și de motivație, elemente care oricând pot genera demisii. Așadar, e nevoie ca obiectivele și așteptările să fie comunicate clar și precis, deoarece rezultatele sunt la fel de puternice precum obiectivele pe care le stabilești.

Fiecare companie ar trebui să elaboreze și să pună în aplicare strategii pentru a crește rata de retenție a angajaților. Felul în care gestionezi relația cu angajații influențează modul în care aceștia se simt, iar modul în care ei se simt decide dacă vor rămâne sau vor pleca.