Hai să povestim cu Dumitru Slonovschi

Astăzi stăm de vorbă cu Dumitru Slonovschi, directorul Magenta Cosulting. Citește interviul realizat de echipa Târgul de Cariere și află detaliile primului job pe care l-a avut Dumitru, cum a fost la primul interviu și ce recomandări are pentru tinerii care se pregătesc de angajare.

Cum ai ales domeniul antreprenoriatului și cum ai înțeles că anume acolo este locul tău?

Dumitru Slonovschi: Dacă să-mi expun lista de facultăți absolvite, masterate și doctorat, probabil m-aș fi considerat un academician. Deseori, considerăm că academicienii nu sunt buni antreprenori, dar dragostea de cercetări sociologice a venit probabil anume din dorința de a învăța și studia mai multe obiecte. Cercetările de piață, sociologice etc. sunt o sursă interminabilă de informații noi, date și analize complexe care îmi satisfac dorința de informații și spiritul antreprenorial simultan.

Cum ai ales primul job sau poate el te-a ales? Povestește-ne care au fost primele tale aventuri profesionale?

Dumitru Slonovschi: Învățam la Lund, Suedia, student fiind mă angajasem la un job într-o companie de cercetări, unde, pe lângă faptul că făceam cafea și xerox, am învățat multe din domeniul, care urma să devină și viitorul meu profesional. Mai mult ca atât, șeful companiei îmi devenise mentor și chiar vreo doi ani în urmă l-am și vizitat.

Cum a fost primul interviu?

Dumitru Slonovschi:  La job-ul menționat mai sus, cam vreo 20 de ani în urmă, angajatorul m-a invitat la un business lunch într-un restaurant indian din Lund, unde urma să aibă loc interviul. Am comandat ceva aleatoriu din meniul necunoscut mie, iar mâncarea s-a adeverit a fi extrem de iute. Respectiv, am început să transpir excesiv, mă făcusem roșu și nu puteam răspunde la întrebări pentru că abia de îmi simțeam limba. A fost cel mai dificil interviu pentru mine 🙂

Care este cel mai enervant stereotip de la job-ul tău? Și cum l-ai combătut?

Dumitru Slonovschi: Probabil că cercetările sunt plictisitoare. Noi nu încercăm să-l combatem, pentru că, probabil, cu câți mai mulți oameni cred astfel, cu atât mai mult de lucru am eu :). Dar nu doar din acest motiv, cercetările sunt procese complexe, standarde internaționale de urmat, reguli, și un număr mare de operatori, analiști de date, infrastructură, dar toate acestea fac parte dintr-un proces foarte interesant și pentru noi, tare fun.

Cum îți găsești angajații și de ce recomanzi Târgul de Cariere ca instrument de recrutare?

Dumitru Slonovschi: Noi întotdeauna avem nevoie de oameni buni în companie. Oameni capabili să învețe, să depună efort, să lucreze uneori până târziu, dar și să savureze succesele sale în companie alături de colegi. Datorită faptului că Târgul de Cariere se desfășoară deja bianual, ne permite, în primul rând, să planificăm numărul de oameni necesar o dată la jumătate de an, să revizuim în acest timp necesitățile de resurse umane, iar o dată cu evenimentul, să depunem efort să suplinim numărul necesar, fără a avea nevoie de campanii și recrutări continue. Acest moment, salvează timp, bani și resurse umane care pot face alte activități importante pentru companie.

Povestește-ne care sunt cele mai întâlnite perle la angajații tăi?

Dumitru Slonovschi: Eu mă simt un antreprenor tare norocos, care are o echipă construită de-a lungul mai multor ani, cu care am legat prietenii, iar perlele sunt deja glumele noastre zilnice cu care ne luam peste picior unii pe alții, după cum spuneam – cercetările sunt vesele.

Ce recomandări ai da tinerilor care merg pentru prima dată la un interviu? Ce ar trebui să facă și ce nu?

Dumitru Slonovschi: În primul rând să știe informații despre companie, să fi analizat activitatea companiei, site-ul și să știe detalii despre poziția pe care aplică, astfel ajustându-și CV-ul sau prestația la interviu în conformitate cu cerințele job-ului. În plus, să nu vină să zică că vrea să învețe. Nici un angajator nu vrea să învețe pe cineva de la început, să investească până rezultatele lui vor fi conform cerințelor. Potențialii angajatori, înțeleg că nimeni nu se naște pentru poziții exacte, și este nevoie de timp de adaptare și învățare a produsului, proceselor companiei, care pot fi specifice pentru fiecare în parte, în schimb potențialul angajat poate găsi alte abilități ale sale pentru care el poate pune accent și care pot fi un avantaj pentru poziția dată.