“Un bun BTL-ist trebuie să fie open minded, dar și organizat. Altfel e mort”

Lucrează în organizare de evenimente, are propria firmă care face asta pentru diverse companii și festivaluri, dar sufletul lui e la Jazz in the Park. Din decembrie, Horea Marc e parte din echipa Fapte, care organizează festivalul. De fapt, el e alături de festival și pune umărul la organizarea lui încă de dinaintea primei ediții.

Atașamentul mea față de Jazz in the Park e maximă. Practic știu festivalul de dinainte ca el să se nască. Alin (n.a.: Alin Vaida, directorul festivalului) mi-a fost intern pe vremea când lucram la o firmă de publicitate și mi-a împărtășit atunci câteva dintre ideile lui de proiecte. Jazz in the Park mi s-a părut o idee foarte faină și l-am încurajat să o pună în practică, deși știam că nu va fi ușor de făcut. Clujul era încă rigid atunci, nici eu nu am sperat că va prinde așa de bine și așa de repede. Cumva mă simt ca și cum aș fi nașul spiritual al festivalului”, spune Horea râzând.

Drumul de la percuție la organizarea de evenimente

Înainte să știe că-i place să organizeze evenimente, Horea a terminat Academia de Muzică din Cluj, s-a mutat apoi la București, unde a fost percuționist și totodată managerul formației Sensor. De Sensor poate vă amintiți ca trupa cu butoaiele”. Horea era unul dintre băieții haioși care loveau cu patos butoaiele în timpul concertelor. “Când am înființat trupa, am vrut să rupem gura târgului, să revoluționam muzica românească” – asta spune Horea într-un interviu din 2002 pe care l-am găsit pe net.

Chiar prin acea perioadă și-a dat seama că ar vrea să meargă spre publicitate și organizare de evenimente. Când eram la București aveam destul de des întâlniri între agenții de publicitate de renume și diverși clienți. Noi, prin trupă, urma să le cântăm la evenimente. Mi-am dat seama că aveam de multe ori idei mai “crețe” decât cei din publicitate, așa că am decis să fac publicitate și organizări de evenimente. Cam așa a început”, își amintește el.

L-am întrebat pe Horea ce crede el că e obligatoriu să aibă un bun om de publicitate. “Să fie open minded. Da, e termenul cel mai bun. Și organizat. Altfel e mort”, spune Horea, după experiența de 6 ani în trupă, 10 ani în organizări de evenimente și 4 în firma lui.

Horea e genul de om care nu spune Nu se poate”, ci mai degrabă Hai să vedem CUM facem asta”. Azi, de ziua lui, îi spunem La mulți ani puși pe Fapte!