Sesiuni de training la I ❤️ my job!

În cadrul evenimentului Târgul de Cariere Cluj, din perioada 17 -18 martie 2020, va avea loc și conferința I❤️ my job, un mix de speech-uri motivaționale și sesiuni de training, toate dedicate candidaților prezenți în cadrul evenimentului de recrutare.

În prima parte a conferinței l❤️ my Job, vom integra sesiuni de training susținute de specialiști în coaching, consiliere și psihologie, toate pentru a motiva publicul să se îndrepte spre o carieră mai potrivită sau să pășească cu mai multă încredere pe drumul carierei alese.

Alături de noi vor fi și Gabriela Martin, coach, Andrada Alb, consilier vocațional, Doru Șupeală, managing partner SPOR, Pop Iulia Diana, psiholog și Mădălina Hodorog, Fondator Relmagine Education. Mai jos poți găsi câteva scurte interviuri realizate cu aceștia, pentru a ați face o primă impresie despre motivele pentru care ar trebui să participi la I ❤️ my Job!

1.De ce îţi iubești cariera și cum te-a transformat aceasta?

Gabriela Martin, coach: Pentru mine cariera s-a construit în jurul personalității mele. Pe măsură ce personalitatea mea a devenit mai armonioasă și cariera s-a structurat mai echilibrat. Iubesc necondiționat ceea ce fac ca să devin eu însămi. Consider interacțiunile cu oamenii din jurul meu exprimate plastic de modelul unui joc de biliard. Din bila neagră, nesemnificativă aparent, căreia îi lipsește locul de control, am încercat să devin bila albă, asumându-mi responsabilitatea transformării dinamice. Sunt mai conștientă de faptul că sunt umană în măsura umanității acțiunilor mele.

2. Menționează câteva reușite pe care le-ai avut pe parcursul carierei tale. Cum te-ai mobilizat pentru a le obține?  

Alexandra Alb, consilier vocațional:  Privind în urmă, îmi dau seama că momentele de reușită le asociez cu acele situații în care am ieșit din zona de confort, am investit în mine și în cei din jurul meu și asta mi-a adus competențe noi, experiențe noi de viața și încredere în ceea ce fac. Un astfel de exemplu îl reprezintă și participarea mea la cursul de formare în psihoterapie oferit de Asociației Multiculturale de Psihologie și Psihoterapie.

Dar, dincolo de toate acestea, ceea ce eu numesc cu adevărat o reușită a carierei mele este dezvoltarea și păstrarea unei atitudini de încredere în activitatea mea. Mă aflu într-o continuă luptă cu mine, deoarece mereu consider că se poate mai mult, că – poate nu merit toate experiențele fantastice care au apărut în viața mea. Fiecare seară în care sunt mulțumită de efortul pe care l-am depus ca psiholog cred ca e un succes pentru mine.

3. Menționează câteva momente dificile întâmpinate în cariera ta și spune ce strategii ai folosit pentru a le depăși

Doru Șupeală, consultant de marketing și business: Primul moment dificil din carieră a fost când aveam doar 21 sau 22 de ani, conduceam o echipă de 10 oameni senzaționali și extraordinar de valoroși, jurnaliști și cameramani cu care produceam emisiunile de știri ale unei televiziuni din Brașov și nu știam cum să mă pot cu ei, în calitate de lider. Eram mai degrabă un șef, un boss, un scâr-boss. Ceream imposibilul, puneam o presiune uriașă asupra lor, doream mereu să avem emsiunea perfectă și știrile cele mai valoroase, totul din orgoliul stupid de a fi cei mai buni din oraș, eram într-o competiție neoficială cu alte două posturi locale.

Am învățat enorm de la oameni foarte simpli, modești și nu foarte școliți, am fost fericit să primesc de la ei sfaturi, înțelepciune și idei sau chiar modele de comportament, generozitate și altruism. La fel, cred că, dincolo de rănile sau vânătăile inevitabile pe care le avem din orice situație imposibilă, dificilă și deloc convenabilă cu care ne confruntăm, rămânem apoi cu idei și lucruri valoroase, dacă știm să fim sinceri cu noi, să ne înțelegem erorile și să ne schimbăm atitudinile și comportamentele, pentru a deveni mai buni.

Ca idee generală, aș răspunde așa la întrebarea aceasta: nu poți depăși momentele dificile decât dacă ești cinstit cu tine, dacă te analizezi critic, dacă accepți schimbarea și sacrificiile și dacă asculți de oamenii buni, generoși și dezinteresați, care sunt peste tot în jur, deși uneori nu le dai importanță.

4. Enumeră câteva strategii prin care faci față stresului

Iulia Diana Pop, psiholog: În primă fază, mă gândesc din ce motiv o situație sau o problemă îmi cauzează stres și după mă gândesc la cum să rezolv situația respectivă, astfel ca stresul să fie diminuat. Dacă este ceva legat de timp,spre exemplu, mă gandesc cum să mă organizez mai eficient din timp și să prioritizez lucrurile.

Alte metode țin de timpul pe care am învățat să mi-l acord mie, prin anumite tabieturi pe care mi le-am construit și care reușesc să mă scoată din vârtejul stresului.

5. Ce calități și valori crezi că ar trebui să aibă o persoană care lucrează în domeniul tău de activitate?

Gabriel Muntean, trainer: Un astfel de job presupune o abordare de la un nivel mai profund. În primul rând este vorba de identitatea ta. Este vital să raspunzi la intrebarea Cine ești tu ?  

Pasiune: pun pasiune în tot ceea ce fac și asta mă ajută să-mi mențin nivelul de energie ridicat indiferent de ceea ce se întâmplă.

Focus: în momentul în care sunt în față oamenilor trec într-o altă dimensiune.

Sete de cunoaștere: sunt extrem de curios, vreau să aflu ce, de ce, când și cum putem să ne reinventăm, să ne depășim limitele, să ne schimbăm atitudinea, să ne redescoperim, să contăm, să visăm și să materializăm orice vis, idee sau îndrăzneală.

5. Ce te face potrivită pentru a lucra în domeniul educației?

Madalina Hodorog, fondator Relmagine Education: Da, întrebarea este: De ce eu? Eu lucrez de 8 ani în educație și o fac în special cu tinerii – elevi de liceu, studenți – dar și cu antreprenori, HR manageri, profesori și angajați. Ce aduc eu în acest domeniu este o gură de aer proaspăt prin #EducatieAltfel, mai exact educație experiențială – joc, energie, motivație, inspirație. 

După 7 ani, în octombrie 2018 am luat decizia de a crea ReImagine Education sub umbrela căruia dezvolt programe de training pentru studenți – profesori – companii și fac strategie de business și consultanță pentru companiile care văd educația un obiectiv de business. Atunci, în octombrie 2018 nu știam exact unde mă voi duce, dar am avut pentru prima dată încredere în mine și în forțele proprii. Atunci mi-am construit pentru prima dată o viziune de viitor și am înțeles cât este ea de importantă. 

6. Pentru ce ai vrea să îți aducă aminte oamenii de tine, când vine vorba de cariera ta? 

Doru Șupeală,consultant de marketing și business:  Eu cred că lucrul cel mai important la care muncim întreaga viață este Moștenirea de idei, experiențe, emoții, gânduri, principii, bucurii, realizări, zâmbete și învățăminte pe care o lăsăm celorlalți, tuturor celor cu care interacționăm. Încerc pe cât pot să am o vorbă bună, o idee, un sfat, o conexiune sau o soluție pentru toți cei cu care mă întâlnesc și care îmi cer sprijinul sau care își caută drumul în viață sau profesie. Și să las în urmă nu case, mașini, bani sau alte posesiuni materiale, ci mai degrabă o poveste de care oamenii să își amintească cu bucurie și plăcere.

Pe scurt, valoarea carierei mele se va măsura mai degrabă nu prin cifre de afaceri și profituri pentru organizațiile pentru care lucrez (care sunt importante și sunt mereu în obiectivul nostru), ci prin numărul de oameni pe care am reușit să îi învăț câte ceva, pe care i-am inspirat, încurajat, emoționat și ajutat să descopere și să se descopere.

 

 

Te așteptăm la I ❤️ my Job să participi la sesiunile de training și să îi cunoști personal pe cei care vor susține aceste sesiuni!