Pentru jobul potrivit, angajații sunt dispuși să lucreze la adevăratul lor potențial

În sezonul de primăvară 2019, departamentul de marketing Târgul de Cariere a realizat un sondaj de opinie în rândul paticipanților la evenimentele organizate în șase orașe din România unde au avut loc târguri de recrutare. La sondaj* au participat 1984 persoane din Cluj, Brașov, Iași, Sibiu, Oradea și Târgul Mureș, iar rezultatele sunt prezentate mai jos, în patru concluzii relevante.

Astfel, una dintre concluziile sondajului a fost faptul că tinerii angajați devin mai motivați la locul de muncă atunci când li se oferă spații de muncă relaxante, posibilitatea de a lucra de acasă și vacanțe estivale plătite de angajator.
În date concrete, principalii motivatori ai tinerilor angajați sunt:
– concedii plătite, în străinătate (26%)
– spații de relaxare la birou (19%)
– posibilitatea de a lucra remote (15.5%)
În al doilea rând, mitul conform căruia angajații nu sunt dispuși să lucreze peste program a fost analizat mai atent, iar în urma sondajului a reieșit faptul că majoritatea tinerilor angajați acceptă să lucreze și în afara orarului de muncă, atâta timp cât acest lucru se traduce printr-o recompensă financiară pe măsură sau statul peste program contribuie la dezvoltarea lor personală și profesională. 
Concret, principalii motivatori ai tinerilor angajați, atunci când vine vorba despre munca peste program, sunt:
– dezvoltarea personală (51%)
– recompensa financiară (43.7%)
Același sondaj efectuat în perioada martie-aprilie 2019 a investigat și posibilitatea în care angajații ar considera viabilă o relocare într-un alt oraș al țării. Rezultatele arată faptul că relocarea este un subiect destul de greu de acceptat, fiind o soluție pentru angajați doar în cazul în care li se oferă salariu mai mare, posibilitate de promovare și chiar locuință de serviciu.
Principalii motivatori ai tinerilor angajați, atunci când vine vorba despre relocare, sunt:
– loc de muncă în domeniul de interes (63%)
– posibilitate de promovare (51%)
– salariu mai mare (50.5%)
– locuință de serviciu (50%)
Sondajul a mai analizat și domeniile de interes pentru cei care își caută de lucru în 2019, domenii în care sunt mulțumiți la locul de muncă suficient de mult încât să nu dorească schimbări prea mari în intervale scurte de timp. Principalele domenii de interes ale tinerilor angajați sunt:
– domeniul IT (22.6%)
– domeniul marketingului și publicității (15.7%)
– domeniul financiar bancar (10.6%)
– domeniul auto / automotive (10.3%)
 
 
Datele colectate de Târgul de Cariere în sezonul de primăvară 2019 au demonstrat că, pentru jobul potrivit, angajații sunt dispuși să lucreze la adevăratul lor potențial!
*Studiu efectuat prin departamentul marketing al Târgul de Cariere, în perioada martie-aprilie 2019, pe in eșantion de 1984 participanți la evenimentele organizate în Cluj, Brașov, Iași, Sibiu, Oradea și Târgul Mureș.