Categorii
Joburi Sfaturi

Cum te pot diferenția competențele de comunicare în 2019

Cele mai multe joburi, indiferent de domeniu, cer abilități de comunicare scrisă și orală. Și nu întâmplător. Indiferent dacă munca ta depinde mai mult de lucrul în echipă sau doar de competențele tale personale, abilitățile de comunicare vor adăuga valoare acesteia. Poate nu ți-ai dat seama, dar aceste skills-uri sunt primele în funcție de care recrutorul te evaluează la întâlnirea față în față.

(text adaptat: Steluța Năstase – Lupu)

Începând cu CV-ul tău și trecând la limbajul nonverbal și exprimare, la ascultarea activă și întrebările care arată interes pentru ce ai de făcut și deschiderea spre lucrul în echipă, toate te ajută să construiești imaginea ta de candidat ideal și să te diferențiezi față de alți aplicanți.

Mai jos îți oferim câteva sugestii punctuale pentru a-ți îmbunătăți competențele de comunicare, sugestii de care ar fi bine să ții cont la următoarea ediție Târgul de Cariere, atunci când te prezinți companiilor cu oportunități profesionale care te interesează:

 

Redactarea corectă a CV-ului

Înainte de a sublinia faptul că ai abilități de comunicare, ai grijă ca CV-ul tău să fie corect scris! E cel mai simplu mod prin care dovedești că nu doar te lauzi cu ele, ci le și deții. Un CV fără greșeli gramaticale sau de ortografie convinge mai mult decât unul în care ai menționat abilități de comunicare. Citește-l și recitește-l, asigură-te că propozițiile sunt scurte și corecte și totul este coerent și cu sens.

Comunicarea în echipă

În jobul tău sigur interacționezi cu mulți colegi care nu lucrează cu tine în birou, ci poate la mii de kilometri distanță, așa că va trebui să folosești diferite tipuri de comunicare în relația cu ei: e-mail, Skype, platforme de comunicare internă, social media. Toate aceste exemple le poți adăuga în CV-ul tău, arătând astfel că deții abilități de comunicare în echipă și ești deschis totodată la a lucra împreună cu alții.

Ascultarea activă

Aceasta este probabil cea mai semnificativă și totuși cea mai subtilă abilitate de comunicare pe care trebuie să o ai. De aceea este și foarte apreciată de recrutori. Oferă în CV-ul tău  scurte exemple care să demonstreze această abilitate, precum momentele când ai fost într-o negociere dificilă sau ai interacționat cu un client, cu un coleg sau cu un șef mai dificil. Arată că ai reușit să aduci lucrurile în favoarea ta prin abilitățile de ascultare!

Training-ul

Oferă exemple de situații în care ai fost trainer pentru echipa ta! Nu trebuie neapărat să deții o funcție de conducere ca să fii trainer, dar poate excelezi într-un anumit domeniu și ai ținut o prezentare pentru colegii tăi. Sigur ai lucrat la prezentarea respectivă astfel încât să fie clară, să spună o poveste și să comunice cât mai ușor mesajul. Apoi ai pus și întrebări care te-au ajutat să interacționezi cu colegii, oferindu-ți șansa de a avea o prezentare interactivă.

 

Coaching-ul și mentorship-ul

Coaching-ul și mentorship-ul pot fi considerate următorul pas în formare. Acestea includ situațiile în care ai instruit o altă persoană în mod voluntar, pentru a o ajuta să-și îmbunătățească abilitățile. Angajatorii știu că mentorship-ul implică nu numai competențe superioare de comunicare, ci și aptitudini sociale, empatie și deschidere spre nevoile altora, de aceea vor aprecia și mai mult aportul tău în cadrul echipei lor.

 

Negocierea

Credeai că negocierile sunt ceva cu care doar șeful tău se confruntă pentru că el este cel care are deal-uri importante? Gândește-te mai bine și ai să vezi că jobul acesta îl ai și tu! Poate nu ți-ai dat seama, dar sigur ai negociat un preț mai bun cu un furnizor sau schimbări cu un client pentru ca proiectul să fie unul reușit. Sau poate ai negociat în cadrul echipei tale, cu colegii sau chiar cu superiorii tăi, ai adus argumente pertinente punctului tău de vedere și ai demonstrat abilitățile tale de bun negociator.

Cel mai important este să nu oferi aceste exemple în diferite secțiuni din CV, ci să le grupezi pentru a fi de impact și pentru a convinge că ești un bun comunicator.

 

articol original: https://cariera.ejobs.ro/competente-de-comunicare-2019/